„Spolu s našimi zákazníky píše IBM další kapitolu pokroku v byznysu a společnosti,“ říká generální ředitelka IBM Ginna Rometty. „Firmy po celé Evropě i ve světě spolupracují s IBM na implementaci hybridní cloudové infrastruktury a AI do svých procesů jako prostředek k urychlení inovací, které budou utvářet budoucnost.“

Projekty

Zemědělský fond sociálního zabezpečení (KRUS) poskytuje sociální pojištění zemědělcům v Polsku. Uplynulý týden KRUS oznámil, že implementuje hybridní cloudové řešení běžící na IBM Cloud, které je navrženo tak, aby pomohlo modernizaci e-learningové platformy. Přesun vzdělávacích programů Fondu zaměřených na bezpečnost práce do cloudu umožňuje zlepšit bezpečnost dětí a výrazně zvyšuje dostupnost těchto materiálů, které byly doposud k dispozici jen v papírové formě. Před letním vrcholem polnohospodářských prací KRUS svůj vzdělávací program přesouvá do prostředí IBM Cloud, zatímco si svůj informační systém ponechává na vlastních serverech.

Confindustria je nejvýznamnější asociací výrobních a servisních podniků v Itálii, která obnovila spolupráci s IBM a přesouvá celou svoji IT infrastrukturu do prostředí IBM Cloud. Veškeré informační systémy Confindustry doposud běžely na vlastních serverech, ať už šlo o CRM řešení nebo po externí rozhraní pro členy. Očekává se, že kompletní migrace na IBM Cloud pomůže asociaci vypořádávat stále náročnější požadavky svých členů a dovolí nabízet personalizované a inovativní služby.

Endesa, největší španělská energetická společnost, si vybrala IBM Watson a IBM Cloud k přetvoření svojí zákaznické linky do kontaktního centra, kterému AI pomáhá poskytovat rychlejší a personalizovaný servis. Virtuální IBM Watson Assistant pomáhá klientům s jejich základními dotazy tak, aby se zaměstnanci call centra mohli více věnovat složitějším požadavkům a prodeji. Od spuštění Watson asistenta v červenci 2018 se spokojenost zákazníků se zákaznickým rozhraním zvýšila o 4,5 procenta. Prostřednictvím telefonu mohou klienti Watsona požádat o vystavení faktury či změnu bankovních údajů. Virtuální asistent běží přes IBM Cloud a je integrovaný do procesů zákaznického servisu společnosti Endesa. Jeho uplatnění lze jednoduše rozšiřovat, takže zatímco v současné době vypořádá 40 tisíc telefonátů měsíčně, brzy se počítá s navýšením jeho kapacity na 90 tisíc hovorů měsíčně. Navíc bude přebírat nové úkoly, například změnu zákazníkem objednaných služeb, majitele přípojky či dokonce dodavatele energie.

Performance for Assets (P4A) je belgický start-up, který operátorům větrných farem poskytuje virtuálního asistenta v prostředí IBM Cloud, který upozorňuje techniky na poruchy turbín. Řešení vytvořené ve spolupráci s IBM používá platformu IBM Watson IoT ke sběru a vyhodnocování dat ze senzorů, z nichž pomocí nástrojů IBM Watson Machine Learning, IBM Watson Studio a Cloud Foundry detekuje možné závady a prostřednictvím IBM Watson Assistant tyto informace sdílí s techniky na místě. Řešení umožňuje operátorům turbín celistvěji vyhodnocovat jejich technický stav a optimalizovat výkon. Systém je pilotně nasazen na větrné farmě na severu Francie, sestávající z pěti turbín.

ERGO Aktiv je české neurorehabilitační centrum, které vyvinulo virtuálního asistenta jménem Andělín. Ulehčuje pacientům po mozkové mrtvici návrat do soukromého i pracovního života a pomáhá zamezovat nejasnostem či dezinterpretaci informací sdílených na internetu. Zodpovídá otázky vztahující se k rehabilitaci pacienta a poskytuje obecné informace. Vypořádává typické dotazy pacientů a jejich blízkých. Postaven je na IBM Watson a běží na cloudu. Služba je k dispozici po 24 hodin 7 dní v týdnu a je dostupná na webu ERGO Aktiv. Pacienti po mrtvici potřebují osobní přístup a dostupnost informací. Proaktivním pokládáním specifických dotazů pacientovi dokáže Andělín shromáždit všechny důležité informace a buď mu sám nabídnout řešení, anebo je v přehledné formě předat lidskému operátorovi.