Flowmon dodal svým zákazníkům řešení a služby za celkem 232 mil. Kč, což v meziročním srovnání tržeb představuje růst o 30 %. Společnost tak vykázala růst tržeb již sedmý rok v řadě a úspěšně pokračuje v nastaveném směru, který po svém nástupu na pozici CEO představil Jiří Tobola. Na této cestě firma plánuje během tří let zdvojnásobit svůj obrat i počet zaměstnanců.

„Naší misí je přetvořit firmu z evropského na globálního hráče. V uplynulém roce jsme naplnili většinu našich předsevzetí, které jsme si na cestě za tímto cílem vytyčili. Otevřeli jsme novou pobočku v USA a zahájili expanzi v zemích Asijsko-Pacifického regionu. Zároveň jsme upevnili naši pozici v Česku a posílili partnerský kanál v Evropě,“ uvedl Jiří Tobola, CEO ve Flowmon Networks.

Rostoucím tržbám firmy odpovídá i rostoucí počet zaměstnanců, jejichž součet se na konci roku zastavil na čísle 93. Oproti předchozímu roku tedy nárůst o 52 %. Dvouciferný nárůst vykázala firma také v případě nových zákazníků. V roce 2018 se pro její řešení rozhodlo o 43 % více nových zákazníků než loni. Za mimořádnými výsledky stojí zvýšená poptávka po pokročilých nástrojích pro monitoring, diagnostiku a analýzu sítí i obavy spojené se vzrůstajícími bezpečnostními riziky v kyberprostoru.

Úspěch na japonském trhu 

Nejvíce nových zákazníků mimo Českou republiku získal Flowmon v Japonsku. Patří mezi ně nejvýznamnější japonské banky, přední technologické firmy nebo telekomunikační operátoři. „Japonský trh je pro každou zahraniční technologickou firmu velkou výzvou. Jen málo z nich, ale dokáže proniknout až na jejich trh a čelit vysokým očekáváním ze strany japonských zákazníků,“ komentoval Jiří Tobola.

V roce 2018 uvedla společnost Flowmon Networks na trh přelomovou verzi svého hlavního produktu Flowmon 10. Ten přinesl několik nových funkcí zaměřených na enterprise segment a novinky v podobě pokročilé škálovatelnosti, vylepšené podpory monitoringu v cloudu, analýzy šifrovaného provozu nebo nativní viditelnosti v prostředí IoT/ICS. Změnami prošlo také uživatelské rozhraní.

V letošním roce se firma ještě více zaměří na výzkum a vývoj a také na těsnější adaptaci svých produktů v oblasti cloudu a hybridních prostředí nebo průmyslových systémů.