Podle tohoto průzkumu mají firmy ve znalosti GDPR stále rezervy. Vyplynulo z něj například, že si 65 % firem doposud nepořídilo doplňkové vybavení na skartování a 52 % firem nadále nerozumí rozdílným bezpečnostním stupňům skartování. Více než 50 % firem má také pouze jednu nebo dokonce žádnou skartovačku. Zůstává tedy otázkou, co se v těchto firmách děje se stohy papírů s citlivými daty klientů.

Průzkum také zjistil, že firmy, které si na základě GDPR pořídily nové vybavení pro skartování, používaly skartovačky papíru již dříve. Tato skupina představuje 35 % trhu a má nejvýraznější povědomí o bezpečnosti skartování.

Nabídka skartovaček na trhu je přitom široká. „Průzkum potvrdil pokračující poptávku po řešeních umožňujících hromadné skartování, jako je například technologie Rexel s automatickým plněním. Takováto řešení šetří čas a zároveň zvyšují produktivitu procesu skartování,“ uvedl Jakub Musílek, marketingový manažer ACCO Brands v České republice a dodává, že firma v roce 2018 díky GDPR zaznamenala výrazný růst v prodeji všech kategorií skartovaček.

„Tento průzkum však jasně dokazuje, že jsme se dotkli pouze špičky ledovce a v následujících letech nás toho ještě mnoho čeká. Očekáváme, že v roce 2019 bude do těchto výrobků investovat více firem a stále častěji budou vyžadovat pokročilejší vlastnosti, jako je ochrana před zaseknutím papírů a automatické plnění, protože skartování se stane každodenní aktivitou firmy. Ochrana osobních dat v počítačích, telefonech a na serverech nám připadá zcela zřejmá, ale k většině bezpečnostních incidentů dochází právě s nesprávnou manipulací s tištěnými dokumenty,“ dodal Jakub Musílek.

Více informací naleznete na stránkách www.rexeleurope.com.