Společnost obchodující s tiskovými náplněmi jste založil teprve před dvěma lety. Na trhu se spotřebním materiálem přitom působí mnoho zavedených hráčů. Co vás k tomu vedlo a jaké obchodní cíle jste si stanovil?

V té době nebyla žádná ze zavedených firem schopná okamžitě reagovat na poptávku i v pozdních odpoledních hodinách, a právě tento nedostatek jsme maximálně využili ve svůj prospěch. Naším základním heslem bylo rychle a kvalitně a této zásady se držíme dodnes. Zákazníkům nabízíme doručení do druhého dne při objednání do 20 hodin s poštovným zdarma.

Jakub Jedlička

Jednatel společnosti

Ledum Kamara

V současné době patříme mezi TOP 3 firmy na trhu s náplněmi, a to v Česku i na Slovensku. Naším cílem je do konce roku 2018 realizovat obchod v 6 zemích Evropské unie a stát se nejsilnějším hráčem na trhu.

Můžete prozradit, jaký je poměr vašich prodejů mezi originálním a neoriginálním spotřebním materiálem? U kterých značek je případně tento poměr více na straně alternativy a u kterých je zákaznická báze více věrná značce?

Samozřejmě u nových typů modelů tiskáren je zákazník omezen pouze na originální spotřební materiál, a to do té doby, než proběhne celý proces testování a výroby kompatibilních kazet. U některých typů tiskáren nejsou ani alternativní tonery nabízeny. Dle našich statistik dochází ke snižování rozdílu v poměru prodeje originálních a alternativních kazet. Stále ale převládají prodeje originálních kazet a inkoustů.

Dominantní značkou našich prodejů je spotřební materiál pro tiskárny HP a Brother, kdy v prodeji těchto značek neustále rosteme.

Představuje používání alternativních tonerových kazet rizika? Jak je to například s kvalitou samotných tonerů? Nepoškozují zařízení?

Všechny naše kompatibilní kazety prochází přísným testováním kvality, proto jsou rizika minimální. Problém může nastat v případě, kdy tiskové zařízení odmítne načíst čip daného toneru a tiskárna toner nepřijme. Samotný kompatibilní toner ale tiskárnu nepoškozuje. V případě, že by se tak i stalo, je naše společnost pojištěna a všichni naši zákazníci stejně, protože v případě prokazatelného poškození tiskárny námi dodaným tonerem hradíme 100 procent nákladů spojených s poškozením tiskárny, tzv. s námi není opravdu riziko tisknout a dlouhodobě spolupracovat.

Máte připraveny speciální programy pro firmy. Co podniky ve vztahu k náplním zajímá?

Ve většině případů se jedná o kvalitu spotřebních materiálů a rychlost doručení. Větší firmy jsou spíše nedůvěřivé k neoriginálnímu zboží. S tím souvisí i případný servis tiskových zařízení. Pro mnohé firmy jsou zásadní i platební podmínky a množstevní slevy spojené s větším odběrem spotřebního materiálu.

Naším cílem je nastavit dlouhodobou spolupráci a být dlouhodobý partner při dodávkách spotřebního materiálu a podle našich aktuálních výsledků je jasně vidět, že důvěru menších i velkých firem jsme získali.

Nově jste se pustili do pronájmu tiskových zařízení. Jaký uplatňujete byznysmodel a jaká máte očekávání?

Podstata služby je jednoduchá. Zákazník si u nás pronajme na 2 roky tiskárnu za symbolickou korunu a my zajistíme kompletní servis v případě potřeby. Jedinou podmínkou je minimální odběr 8 kusů spotřebního materiálu, a to v průběhu trvání pronájmu. Po skončení platnosti smlouvy může zákazník tiskárnu vrátit nebo si ji za symbolickou cenu odkoupit. Je to velmi lukrativní pro malé i větší podniky, které nechtějí investovat do tiskových zařízení. Model je tedy podobný operativnímu leasingu, který známe např. u automobilů. Zájem o tuto službu je převážně u živnostníků, očekáváme jej i u neziskových organizací a soukromých subjektů.

Cílem je do dvou let umístit k našim zákazníkům 10 000 zařízení a mít v našich klientech spokojené partnery, kteří naše služby budou využívat dlouhodobě.

 

Rozhovor byl publikován v ICT revue 11/2017.