„Umělá inteligence má v rámci analytiky úplně jiné možnosti než člověk. Umožňuje nám uvažovat nad prediktivní údržbou datových center. Nová generace nástrojů DCIM bude schopna předpovědět případné selhání systému ještě dříve, než k němu dojde. Takové programy budou šetřit nejen peníze, ale i pracovní sílu a zdroje. V oblasti umělé inteligence jsme se spojili s Microsoftem, abychom vedle vývoje společně implementovali do našich nástrojů nové a vylepšené pojistky v oblasti kybernetické bezpečnosti,“ říká Pavel Blahut ze společnosti Schneider Electric, expert na datová centra.

Zjednodušené uživatelské prostředí

Potřeba kontrolovat funkci infrastruktury datových center z hlediska doby provozuschopnosti, dostupnosti a spotřeby energie podle slov Pavla Blahuta stále trvá. Z toho usuzuje, že i poptávka pro nástrojích DCIM zůstává přibližně stejná. „Umělá inteligence ale přináší zjednodušené uživatelské prostředí. Nástroje se stanou univerzálnější a zákaznicky dostupnější. Celosvětový trh pak podle našich odhadů může vyrůst až na sedm miliard dolarů.“

Umělá inteligence a nahrazuje reaktivní přístup proaktivním

První generace DCIM byla čistě reaktivní. Z dat se dalo poznat pouze, co se stalo a co je potřeba k nápravě. „Umělá inteligence nahrazuje reaktivní přístup proaktivním, což je důležitý benefit. Díky této technologii budou nástroje sledovat větší množství dat a ještě lépe je využívat. Podle údajů ze Světového ekonomického fóra jsou firmy v současnosti schopné využít pouze 30 % z celkového objemu sledovaných dat. Firmy možná nepotřebují více informací, chtějí jen najít způsob, jak ze sledovaných dat vytěžit maximum. Umělá inteligence ve spojení s DCIM bude umět obojí,“ uzavírá odborník na datová centra Pavel Blahut ze Schneider Electric.