Anticimex je předním specialistou v oblasti preventivní ochrany proti škůdcům a souvisejících služeb s provozovnami v 17 zemích světa a přibližně 5 500 zaměstnanci. Přes 3 000 z nich jsou technici, kteří pracují v terénu u zákazníků. Technici využívají příruční mobilní zařízení, která jim umožňuje odesílat zprávy přímo z terénu, aniž by se museli vracet zpět do kanceláře. Z důvodu dalšího rozvoje vysoce mobilní organizace služeb společnost Anticimex využívá ERP systém IFS Applications ke správě důležitých obchodních procesů na celém světě.

Řešení IoT se stará o spokojenost zákazníků a růst podnikání

Společnost vyvíjí a vyrábí technologicky vyspělé digitální pasti, senzory a kamery Anticimex SMART, které plně podporují IoT. To znamená, že technici již nemusí rutinně kontrolovat pasti v terénu, aby zjistili, zda byly aktivovány. Díky 75 000 připojených zařízení na celém světě a datům z IoT plně integrovaným do IFS Applications se podařilo dosáhnout nárůstu efektivity a současně dopřát pracovníkům zcela nový způsob analýzy dat.

Toto jsou výhody zaznamenané během jediného roku provozu:

-        Nárůst nových prodejů o 100 procent. Detailní data IoT umožnila prodejcům a servisním technikům lépe spolupracovat a vzájemně se novými způsoby podporovat. Automaticky shromážděná data IoT společně s daty získanými servisními techniky se využívají při prodejích, což vedlo k obrovskému nárůstu prodeje.

-        Výrazně vyšší spokojenost zákazníků. Hlavní měřítko spokojenosti zákazníků, Net Promotor Score (NPS), dosáhlo výjimečně vysoké úrovně 61 bodů. Anticimex přisuzuje lepší úroveň služeb schopnosti rychleji pomáhat zákazníkům a neustálému přehledu o stavu baterií v pastech. Konektivita mezi zařízeními servisním agentům dovoluje automaticky informovat techniky o tom, že bateriím dochází energie a je třeba je dobít. Analyzováním modelů o tom, kdy a jak často konkrétním pastem dochází energie, se společnosti Anticimex podařilo určit, které baterie by měly být místo dobíjení rovnou vyměněny. Díky tomu šetří peníze a nabízí zákazníkům lepší služby, protože pasti mezi jednotlivými nabitími vydrží déle.

-        Vyšší efektivita v podobě téměř 10 000 automatizovaných pracovních objednávek vytvořených v IFS Applications na základě dat IoT během prvního roku. Každá pracovní objednávka vysílá servisní pracovníky k nabití baterií nebo vyprázdnění připojených pastí. Pracovní objednávka rovněž informuje servisní pracovníky o optimální trase, přičemž bere v úvahu zásahy na různých místech. Tím odpadá zbytečné cestování a klesá také negativní dopad společnosti Anticimex na životní prostředí. S dalšími 50 000 automatickými e-mailovými upozorněními z aktivovaných pastí společnost významně snížila čas potřebný ke kontrole stavu pastí a též výrazně zkrátila čas potřebný k reakci na žádosti zákazníků o služby.

Finsko je první zemí, kde společnost Anticimex integrovala data IoT z pastí do svého ERP systému IFS Applications. Tato data se do systému přenášejí pomocí nástroje IFS IoT Business Connector, který je zpřístupňuje také na platformě Microsoft Azure a umožňuje podrobnější analyzování velkých objemů dat.

„Po roce provozu s podporou nástroje IFS IoT Business Connector integrujícím data IoT do IFS Applications máme mnohem spokojenější stávající zákazníky, vysoce efektivní organizaci služeb a noví zákazníci se jen hrnou. Zásluhou přenosu dat IoT ze senzorů z tisíců chytrých pastí přes nástroj IFS IoT Business Connector do našeho podnikového softwaru IFS Applications můžeme reagovat mnohem rychleji na potřebu servisu, a dokonce proaktivně pracovat na prevenci problémů ještě předtím, než vyvstanou. Také využíváme data IoT jako základ pro optimalizaci tras servisních techniků v rámci IFS Applications. Ve využívání IoT vidíme jasné výhody. Můžeme nabízet inteligentnější řešení na kontrolu škůdců, poskytovat zákazníkům prémiové služby a současně ušetřit čas i peníze. Je to digitální transformace společnosti Anticimex v tom pravém smyslu slova,“ říká Jussi Ylinen, výkonný ředitel společnosti Anticimex Finland.