Podpora se týká především podnikového ERP systému SAP Business Suite 4 SAP HANA (SAP S/4HANA), sady, které jsou k dispozici pro lokální implementaci i provoz v cloudovém prostředí.

Budoucnost obchodní strategie a její přínos se budou odvíjet od základních prvků tohoto plánu, jako jsou kognitivní technologie, cloud a design spotřebitelských aplikací v každém odvětví. Naším cílem je umožnit rychlejší a jednodušší dosažení výsledků klientům, kteří chtějí rozvinout kognitivní přístup k podnikání,“ řekla Bridget van Kralingen, senior vice-prezidentka IBM Global Business Services.

SAP S/4HANA je inovovanou sadou podnikových aplikací, které jsou v oboru standardem. Těší mě, že společnosti IBM a SAP budou úzce spolupracovat, aby zákazníkům pomáhaly při zavádění nových obchodních modelů a ukazovaly jim, jak dosahovat výsledků, které byly dříve nemožné,“ říká Rob Enslin, člen představenstva společnosti SAP SE a prezident Global Customer Operations v SAP.

Aby se klienti mohli chopit nových tržních příležitostí, musí změnit své obchodní modely, přehodnotit firemní procesy, pracovní návyky a zkušenosti koncových uživatelů.

Spolupráce IBM a SAP zahrnovat následující oblasti:

  • V oblasti cloudových řešení budou SAP a IBM stavět na svém dosavadním partnerství zaměřeném na služby SAP HANA Enterprise Cloud s využitím cloudové platformy IBM, kterou lze přizpůsobovat nepředvídatelným změnám vznikajícím v důsledku digitální transformace. Zároveň budou obě společnosti spolupracovat na cloudových řešeních specifických pro daná odvětví a na rozšíření podnikových cloudových služeb SAP HANA, včetně průběžné údržby aplikací a podpory.
  • Lokální řešení spočívají v nabídce hybridních a lokálních produktů SAP HANA na systémech IBM Power podporovaných novým IBM Power Systems Center of Excellence pro SAP HANA v texaském Austinu.
  • IBM dále vyvine kognitivní řešení pro systém SAP S/4HANA s využitím kognitivních API. Cílem je usnadnit široké škále odpovědných pracovníků a vrcholových manažerů všech zaměření proces kvalifikovaného rozhodování.
  • Na zdokonalení uživatelského prostředí a komfortu budou pracovat organizace IBM Interactive Experience (iX), SAP Global Design (od níž pochází SAP Fiori UX) a SAP Customer Engagement and Commerce. Důležitou roli budou hrát také zkušenosti společnosti IBM s vývojem prostředí pro mobilní operační systém iOS.
  • V rámci integrovaných služeb obě společnosti vyvinou modely kooperativního poradenství vycházející z jejich osvědčených metodik poskytování služeb a podpory.