Z obsahu prosincového vydání magazínu ICT revue

Editorial:

Cloud se pro podniky a firmy stává hlavní volbou
Společnost Gartner předpokládá, že cloudové služby zaznamenají v příštím roce rychlý růst. Odhadovaných 17 procent znamená, že tržby poskytovatelů veřejného cloudu se z letošních 228 miliard dolarů zvýší na 266 miliard.

 

Cover story:

Stále sílící vlna chytřejších a chytrých měst
Jen málo technologických konceptů dokáže ovlivnit každodenní životy lidí v takovém rozsahu a intenzitě jako chytrá města. Jejich myšlenka a způsoby realizace postupně dospívají, což se pozitivně projevuje i v praxi.

Anketa: Rozvoj chytrých měst v Česku
Strategický plán, nebo sled dílčích iniciativ?

Anketa: Role radnic
Mohou se města stát chytřejšími i bez zapojení radnic a magistrátů?

 

Rozhovor:

Budoucnost patří agilnímu přístupu
„V současné době se ustupuje od komplexních systémů a čím dál více se rozšiřují menší, flexibilní a agilní jednoúčelové aplikace,“ říká Renata Dvořáková, generální ředitelka společnosti Oracle, a dodává: „Jestli je to dlouhodobý trend si však netroufám odhadnout, ale na naši společnost toto velký vliv nemá“.

Vývojovým centrům chybí tisíce technologických expertů
Nábor kvalifikovaného IT experta pro vývoj nových řešení může firmu stát i čtvrt milionu korun. Odborníků pro oblast Research & Development přitom jen v ČR chybí kolem čtyř tisíc. Podle Illyi Pavlova, ředitele společnosti Acamar, která pomáhá velkým firmám s plánováním zdrojů pro výzkum a vývoj, je řešením nábor rusky mluvících odborníků, případně celých vývojových týmů.

 

Software:

Plány na digitalizaci městských agend často nepřežijí volební období
Vedení českých měst má zpravidla celkem jasnou představu, jakým směrem by se měl ubírat vývoj digitalizace a nasazování moderních IT řešení. Často ji ale nestihne realizovat a po volbách se začíná vždy znovu.

 

Trendy:

Trh CRM neztrácí dynamiku
Celosvětový trh se systémy pro řízení vztahů se zákazníky poskočil v loňském roce o 15,6 procenta a dosáhl celkového objemu 48,2 miliardy dolarů.

Systémy dnes těží z provázanosti a využití umělé inteligence
„Klíčem k úspěchu na poli softwaru pro řízení vztahů se zákazníky jsou umělá inteligence, robotizace a možnost dynamicky přizpůsobovat systém stále se měnícímu světu,“ říká Jiří Jurka, business architect společnosti Innovation One, a dodává: „Samotný název CRM považuji za přežitý a neodpovídající potřebám a trendům dnešní doby.“

 

Konference:

Konference ABSL ukázala budoucnost podnikových služeb
Obor podnikových služeb patří mezi nejdynamičtěji se rozvíjející odvětví v ČR. Zaměstnává už 112 tisíc lidí a roste 12procentním tempem ročně. Lídři oboru, investoři, manažeři i mladí profesionálové se sešli v listopadu v Brně na konferenci Budoucnost ve 4D, pořádané asociací ABSL, která sdružuje česká centra podnikových služeb a je největší akcí svého druhu u nás.

 

IT projekty:

Roboti zlepšují logistiku ve firmě Whirlpool

Umělá inteligence pomáhá vytěžovat přijaté faktury

Výrobce letadel z Kunovic využívá infrastrukturu od VMware