Online pomocník odesílatelům i příjemcům zobrazí aktuální stav zásilky, adresu, datum a v některých případech i časové rozmezí pro doručování. Pokud si zákazník přeje doručit balík na jinou než uvedenou adresu, stačí o změnu chatbota jen požádat. Do budoucna plánuje DPD tuto funkci i pro svou síť výdejních míst Pickup. Průměrná doba konverzace s chatbotem trvá přibližně dvě minuty. 

Odesílateli umí například zjistit cenu přepravy, kde ji lze objednat bez registrace a jaká jsou omezení rozměrů a váhy. Příjemcům zásilek naopak předá informace ohledně dep a výdejních míst Pickup, případně poradí, jak na ně zásilku přesměrovat. V případě specifických dotazů je nasměruje na zákaznické oddělení. 

Jarda v DPD zastává velice důležité místo v oblasti péče o zákazníky. Dokáže si poradit s typickými dotazy zejména příjemců, které denně přicházejí. Tím pomáhá šetřit čas pracovníků v zákaznickém oddělení, kteří tak mají větší prostor věnovat se složitějším případům.

Chatbot ve firmách ještě stále nepatří mezi běžně využívané prostředky komunikace, což je škoda. Na jeho vývoji a nasazení pracovali čeští vývojáři několik měsíců. Rozhodli jsme se mu i proto dát typické české jméno a tím se ještě více přiblížit našim českým zákazníkům,” uvádí Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel DPD CZ.

V současné době je chatbot zaveden v pěti zemích, kde DPD  Group působí. Společně s Českou republikou pomáhá zákazníkům ve Francii, Německu, Velké Británii a Irsku. V průběhu příštího roku by mělo dojít k jeho implementaci do všech evropských zemí, kde DPD Group poskytuje své služby.