Společnost VIVmail.cz, specialista na inteligentní e-mailing, rostla v uplynulém roce více než stoprocentním tempem. Důvodem je stoupající zájem českých e-shopů komunikovat se svými zákazníky personalizovaně. „E-mail marketing se za poslední dva roky výrazně změnil. Výkonnost běžného e-mailingu šla rapidně dolů a zadavatelé pochopili, že s tím musí něco udělat. Proto začali investovat do technologií, aby dokázali odesílat personalizované a časově optimalizované e-maily,“ říká Vladan Hejnic, ředitel firmy VIVmail.cz.

Zákazníky společnosti se nejčastěji stávají online obchodníci, kterým propadne obrat ze standardního e-mailingu na 10-15 %. Nasazením moderních technologií mohou dosáhnout až na několika násobné zlepšení. „Například jeden z našich klientů – střední e-shop s ročním obratem 250 milionů korun – si jen díky časové optimalizaci a pročištění databáze navýšil obrat z e-mailingu o 50 %. Jinému našemu zákazníkovi zase pomohla optimalizace a automatizace navýšit obrat z e-mailingu až pětinásobně,“ přibližuje Vladan Hejnic.

Systémy pro inteligentní e-mailing umí e-mailové kampaně nejen automatizovat a ušetřit marketérům čas v řádu desítek hodin, ale i personalizovat. Přes technologie lze totiž sledovat, co přesně si uživatel v e-shopu prohlíží, kolik na daném produktu stráví času, a podle toho uzpůsobit nabídku v e-mailovém newsletteru. K novým trendům, které se začínají prosazovat, pak patří i tzv. uvítací kampaně anebo časová optimalizace rozesílek.

 

Trendy v e-mailingu

Uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. Podle statistik VIVmail.cz dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. „Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna,“ vysvětluje Vladan Hejnic a dodává: „Uvítací proces však neslouží jen k zápisu do databáze. Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu je možné přidělit zákazníkovi cookies, a sledovat tak jeho chování v e-mailu a na webu do budoucna.“ Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS.

Technologie STO (send time optimization) zase dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.

 

4. e-mailingová konference

Všechny tyto trendy shrne konference, která se uskuteční 28. dubna v Praze. „Jedná se již o čtvrtý ročník jediné české konference zabývající se výlučně e-mail marketingem. Kdo chce proniknout do tajů vysokých Open Rate a Click Rate, odhalit význam tolik skloňovaných slov jako segmentace, personalizace či automatizace, nemůžete si tuto akci s přednáškami od uznávaných odborníků nechat ujít,“ říká Vladan Hejnic. Generálním partnerem konference je společnost IBM, která v rámci řešení IBM Marketing Cloud poskytuje e-mailingovou platformu Silverpop.