Společnost Oracle zveřejnila studii „Oracle Simply Talent - A Western European Perspective“. Až 93 % respondentů v ní souhlasilo s tím, že větší zapojení zaměstnanců je pro jejich společnost strategicky důležité, podle 65 % pozitivně ovlivňuje spolupráci mezi týmy, 61 % respondentů uvádí kladný dopad na obchodní výkonnost firmy a 60 % v této souvislosti zmiňuje poskytování lepších služeb zákazníkům.

 

 

Výsledky průzkumu ale také ukazují, že současné podnikové procesy nejsou optimalizovány tak, aby vedly k většímu angažování zaměstnanců. 68 % zkoumaných firem zjišťuje spokojenost a zapojení zaměstnanců na základě standardních dotazníků, pouze 37 % používá také pokročilé analytické metody. V důsledku toho pak 31 % respondentů uznává, že je pro ně obtížné měřit přímý dopad zapojení zaměstnanců na celkové podnikání a 30 % neumí kvantifikovat přínosy, které by mohli využívat manažeři s rozhodovací pravomocí.

Ze studie dále vyplývá, že na míru zapojení zaměstnanců mají dnes největší vliv ředitelé oddělení, tj. bezprostřední nadřízení. Současně zaměstnanci uvádějí nedostatečnou komunikaci ze strany manažerů jako hlavní důvod situace, kdy se do fungování firmy cítí být zapojeni nedostatečně. Více než 90 % zaměstnanců uznává, že pro zvyšování jejich produktivity je důležité silné vedení.

Studie společnosti Oracle ukazuje, že pouze menšina zaměstnavatelů vnímá moderní technologie (sociální média, specializované nástroje HR, mobilní aplikace), jako způsob, který přímo pozitivně ovlivňuje míru jejich zapojení. 48 % zaměstnavatelů zdůrazňuje pozitivní vliv bezpečného, zdravého a pohodlného pracovního prostředí na produktivitu zaměstnanců, stejně tak 48 % zmiňuje školení/investice do rozvoje zaměstnanců a 45 % uvádí výhody pružné pracovní doby. Ve všech těchto oblastech přitom mobilní a sociální technologie mohou sehrát významnou roli. Například používání sociálních platforem pro pracovní účely ale vidí jako významné pouze 3 % zaměstnavatelů.

„Nejnovější mobilní technologie a nástroje pro spolupráci hrají při zvyšování motivace zaměstnanců nezastupitelnou roli. Samy o sobě však zapojení zaměstnanců nezvýší, aby byly efektivní, musí být hladce integrovány do podnikových procesů. Zaměstnanci i ředitelé oddělení by je měli používat v rámci své běžné práce, ať už jde o měření výkonnosti, nábor nových lidí, sdílení znalostí s využitím sociálních sítí nebo evidenci docházky/pracovní doby pomocí mobilních technologií,“ uvádí Josef Švenda, generální ředitel Oracle Czech.