Průzkum společnosti VSHosting zmapoval podstatu využití současných či vznikajících webových prezentací. České firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu s možností objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů, využívá 41,4 % společností. Jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá webové stránky 33,3 % respondentů. Ve zbylých 25,7 % případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům.

Téměř čtvrtina (23,4 %) českých mikropodniků považuje vedení firemních stránek za nepotřebné, či zbytečné. Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace však plných 36,6 % tuzemských firem uvádí vysoké provozní náklady.

Zhruba 60 % českých firem vlastní webovou prezentaci nechce nebo nepotřebuje

Zástupci některých firem se, jak průzkum ukazuje, domnívají, že hosting firemních dat přijde jejich společnost na velké peníze a je proto neefektivní. „Doba, kdy uchovávání firemních dat stála klienty desítky tisíc korun ročně, je dávno pryč. Hosting nejen firemních dat si dnes může dovolit víceméně kdokoliv. Platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech stovek korun za rok za sdílené webhostingové řešení až po desítky tisíc korun za rozsáhlejší vyhrazená řešení", říká k problematice Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting.

Na další zajímavé zjištění poukázal průzkum ohledně aktualizace webových stránek u firem, které nějaké mají. Bezmála polovina (48,4%) těchto firem v ČR se chystá v roce 2016 provést alespoň malé změny na svých internetových prezentacích. Každá pátá firma (19,4%) plánuje kompletní upgrade, jedna čtvrtina (26,3%) českých společností pak nechystá provádět žádné změny.