Jira Software patří mezi přední softwarová řešení pro řízení toku požadavků a je jedním z nosných pilířů portfolia značky Atlassian. Osmá verze tohoto nástroje pro pokročilou podporu projektového řízení interních i externích projektů přináší vedle 11 významných vylepšení i více než čtyři desítky dalších drobných novinek a inovací. Celkově může nejnovější verze Jira Software nabídnout vyšší výkon napříč všemi podporovanými procesy a zajistit tak zvýšení efektivity týmů.

Nová verze Jira přináší vyšší výkonnost i lepší e-mailové notifikace

Jednou z hlavních novinek je zlepšení e-mailových notifikací – verze 8.0.x výrazně redukuje objem zasílaných zpráv. Dříve uživatelům přicházela upozornění na každou změnu řešeného požadavku samostatně, a pokud uživatel doplňoval různé údaje postupně, např. i s odstupem desítek sekund, pak nepříjemně často notifikoval i takové uživatele, kteří o detailní notifikaci stáli. Nově může být konfigurací zvoleno, aby byly souhrnné zprávy zasílány v desetiminutových oknech. Sumarizační e-mail umožňuje získat lepší představu v širších souvislostech jednotlivých změn při současném zachování vysoké přehlednosti a včasného informování.

Dalším zlepšením je rychlejší načítání dlouhých seznamů úkolů v Agilních projektech tzv. backlogů. Běžně týmy pracují pouze s určitou podmnožinou a bylo tak zbytečné nahrávat všechny položky. Od verze 8.0 je ve výchozím stavu načtena pouze stovka z nich, prvních 90 a posledních 10. Pochopitelně i nadále zůstává možnost zobrazit všechny položky pomocí tlačítka Show all issues.

Způsoby realizace projektů včetně softwarových se neustále vyvíjí. Jednou z mála neměnných skutečností je potřeba sofistikovaných nástrojů, které celý proces co nejvíce zjednoduší a zefektivní. Příkladem takového nástroje je i Jira Software a jsem rád, že z pozice Gold Solution partnera podporujeme jeho využívání v České republice,“ uvádí Martin Cvrček, Atlassian konzultant ve společnosti Onlio. „Podstatné také je, že novinky nejsou výsledkem uměle definovaného plánu, ale vychází z reálných požadavků projektových týmů. A pevně věřím, že mnohá vylepšení ocení i čeští a slovenští uživatelé.“

Mezi zákazníky využívající softwarová řešení společnosti Atlassian patří například Audi, Autodesk, nebo NASA. V České republice pak mezi zákazníky společnosti Onlio využívající nástroje od Atlassian patří Komerční banka, Home Credit, Avast nebo E.ON. Podobné informace o jednotlivých produktech a souvisejících službách společnosti Onlio najdete na www.onlio.cz.