Zisk společnosti Amazon v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostl o 41,1 procenta na 724 milionů dolarů (téměř 18 miliard korun), zvláště díky růstu v on-line prodejích a cloudovém byznysu. Informovala o tom agentura Reuters. Je to již osmé čtvrtletí v řadě, kdy Amazonu vzrostl zisk. Prodeje největšího on-line prodejce vzrostly o 22,6 procenta na 35,7 miliardy dolarů (zhruba 887 milionů korun).

Své výsledky zveřejnila také společnost Alphabet, pod kterou spadá vyhledávač Google. Alphabet, který pokračuje v tvrdém souboji se sociální sítí Facebook na poli internetové reklamy, zaznamenal růst tržeb o 22,2 procenta, především díky reklamám na mobilních zařízeních a serveru YouTube. Čistý zisk společnosti vzrostl na 5,43 miliardy dolarů (zhruba 135 miliard korun). Konsolidované tržby firmy vzrostly na 24,75 miliardy dolarů (615 miliard korun). Na světovém trhu reklam při vyhledávání by měl Google letos zvýšit svůj podíl na 61,6 procenta z loňských 60,6 procenta, předpověděla výzkumná firma eMarketer.

Výrobce softwaru Microsoft oznámil, že v prvním čtvrtletí vzrostl jeho čistý zisk o 27,8 procenta z 3,7 miliardy dolarů na 4,8 miliardy dolarů (119 miliard korun) a mírně překonal odhady. Tržby společnosti se za čtvrtletí do konce března zvýšily o šest procent na 23,6 miliardy dolarů, skončily ale mírně pod odhady analytiků oslovených agenturou Reuters. Akcie firmy po zprávě kvůli tomu klesly zhruba o dvě procenta. Microsoft se od nástupu svého šéfa Satyi Nadelly v roce 2014 snaží zaměřit na cloudové služby, protože trh s počítačovým softwarem se již nerozvíjí tak rychle jako v minulosti. Na poli cloudu soupeří Microsoft s Amazonem, připomíná agentura Reuters.

Tržby největší divize pro osobní počítače klesly o 7,4 procenta na 8,8 miliardy dolarů, přestože světové dodávky osobních počítačů v prvním kvartále po pěti letech poklesu mírně stouply. Výnosy cloudové divize Azure naopak vyskočily o 93 procent.