Jak sí nákup budoucnosti představit? Klíčová je přehlednost nabídky, velké množství jednoduše dosažitelných informací k nabízenému zboží, dostupnost dalších užitečných informací, a především celková atmosféra prodejny. Interiér té milánské je koncipovaný tak, aby měl vstupující zákazník výhled téměř na všechno, co obchod nabízí. Jednotlivé potraviny jsou vystaveny v šikmých nebo vodorovných regálech, nad nimiž ploché obrazovky zobrazují informace o zboží.

Když zákazník vezme do ruky konkrétní produkt nebo na něj jen ukáže, senzory v regálu to poznají a na displejích se objeví rozšířené informace o daném zboží. Od těch základních, jako jsou složení, původ, alergeny nebo kalorická hodnota, až po dopad na životní prostředí formou tzv. uhlíkové stopy. Není třeba luštit etikety, vše je přehledně zobrazeno na displeji.

Supermarket budoucnosti

Zákazníci mají dále možnost individualizovat svou nabídku. Prostřednictvím aplikace mohou nahrát do profilu své preference, tedy například alergeny, dietu nebo oblibu určitého typu vína. Aplikace je potom může po prostoru navigovat a nabízet jim zboží a slevy na míru.

Do realizace projektu byla kromě Accenture a Coopu zapojena také společnost Avanade. Výsledkem spolupráce je modulární a flexibilní řešení založené na cloudové platformě Microsoft Azure, kterou lze přizpůsobit většímu počtu obchodů.

Supermarket budoucnosti

„V návaznosti na úspěch a pozitivní ohlas na prezentaci konceptu Supermarketu budoucnosti na Expu v Miláně 2015 jsme se pustili do realizace naší vize,“ uvedl Marco Pedroni, prezident společnosti Coop Italia. „Digitální expertiza společností Accenture a Avanade nám pomohla nově definovat zážitek z nakupování potravin, a to prostřednictvím digitálních řešení, která uspokojují poptávku zákazníků po informacích, jsou jednoduchá a fungují intuitivním způsobem.“

Milánský Coop – Supermarket budoucnosti

Jaké jsou nejdůležitější prvky Supermarketu budoucnosti?

  1. Interaktivní pulty: Výrobky jsou v supermarketu vystaveny na velkých interaktivních stolech, kde pouhý pohyb ruky vede k zobrazení podrobných informací o výrobku na monitoru: včetně jeho původu, nutričních hodnot, přítomnosti alergenů, pokynů pro nakládání s odpadem, souvisejících výrobků a akcí. To umožnily Microsoft Kinect senzory, které využívají detekce polohy částí těla k interpretaci gest zákazníka.
  2. Vertikální regály: V novém obchodě bylo tradiční uspořádání regálů změněno a propojeno s dotykovou aplikací, která zákazníkům umožňuje orientovat se v kategoriích zboží, vyhledávat v nabídce a filtrovat ji podle zadaných údajů, upozorňuje na relevantní akce, a především nabízí podrobné informace o daném výrobku.
  3. Vizualizace dat v reálném čase: Během cesty obchodem může zákazník sledovat velkou informativní obrazovku, na níž se zobrazují například cenové nabídky značky Coop, zvláštní denní nabídky, tipy pro vaření, informace ze sociálních médií jako posty na facebookovém účtu společnosti Coop, nejprodávanější výrobky a akce nabízející další možnosti interakce se zákazníky.