Z obsahu záříového vydání magazínu ICT revue
Zveřejněné články nebo jejich rozšířené verze zde zveřejníme v průběhu následujících dvou týdnů.
Editorial
Průmysl 4.0 se v ČR prosazuje pomalu, motorem růstu budou velká data
Během pěti let bude udržení konkurenceschopnosti vyžadovat změnu obchodních modelů, samotné principy a koncepty Průmyslu 4.0 se však prosazují pomalu. čtěte ZDE
Cover story
Využití velkých dat se začíná podnikům vyplácet
Pojem big data se již řadu let umísťuje na nejvyšších příčkách různých soutěží nadužívaných slov a hesel (buzzwords). A protože mraky dat ještě nic neznamenají, začalo se v poslední době hovořit o chytrých datech (smart data), dalším adeptovi na stupně vítězů těchto soutěží. čtěte ZDE
Anketa: Big data v praxi
Všude se hovoří o velkých datech, využíváte je i vy? V jaké oblasti, s jakou přidanou hodnotou a s jakými přínosy pro váš byznys?
Sloupek: Big data pro marketingové předpovědi
Vladan Hejnic, CEO, Colpirio. čtěte ZDE
Rozhovor
Olympiáda v Riu byla poprvé v cloudu
Emil Fitoš, CEO, Atos IT Solutions and Services. čtěte ZDE
Technologie se vyvíjí. A rychleji, než si myslíme
V případě řešení kontaktních center se podle Jana Růžičky, business development managera společnosti Dimension Data, největší boom týká využití komunikace v prostředí webu, kam spadá například chat, zpětná zavolání nebo coo-browsing. Tyto prvky podle něj začínají být v prostředí českého internetu standardem a firmám umožňují se zákazníkem komunikovat rychle, přesně a efektivně. čtěte ZDE
Technologie
Zálohování dat: záchranné lano pro rychle se měnící IT
Objem dat i počet systémů, které je generují, je rok od roku vyšší, zatímco podoba IT řady firem se například díky mobilitě, cloudu či postupující digitalizaci zásadně mění. Přitom možností, jak o data přijít, je stále více. Co tedy dělat, pokud nechcete ohrozit fungování či přímo existenci firmy? Zálohovat, zálohovat a zase zálohovat. čtěte ZDE
Rozhovor
Přizpůsobí se vašim datům
Martin Zikmund, technical account manager ve společnosti SUSE.
Trendy
Kontaktní centra: klienti chtějí komunikovat napříč kanály
Preference zákazníků v oblasti komunikace. To je hlavní příčina změn, ke kterým dochází v oblasti řešení pro kontaktní centra. Ať jde o integraci nových komunikačních kanálů, rostoucí důležitost analýzy dat nebo postupný přesun do cloudu. Nové trendy mění možnosti a zpřístupňují tato řešení také menším firmám. čtěte ZDE
Bezpečnost
Fyzická bezpečnost datových center
Když se řekne zabezpečení datového centra, řada z nás ihned pomyslí na ochranu před DDoS útoky, průniky do informačních systémů apod. Ovšem nedílnou součástí bezpečnosti vašich dat je i jejich fyzická ochrana. čtěte ZDE
ICT projekty
Byznys ERP podporuje zdravý spánek
Společnost ProSpánek SE se rozhodla sjednotit a zmodernizovat své informační systémy. Jako technologického partnera si vybrala příbramskou společnost J.K.R. čtěte ZDE
Rozhovor
Odpočinkové zóny podporují spokojenost zaměstnanců
Zkušených IT odborníků je na trhu práce v některých oborech v současnosti zřetelný nedostatek. Nové zaměstnance se tak firmy snaží zaujmout třeba i lepšími pracovními podmínkami. Olga Marušová, HR ředitelka společnosti ICZ. čtěte ZDE