Podle Radicati Group bude letos v provozu celosvětově 4,63 miliardy e-mailových účtů a využívat je bude 2,7 miliardy lidí. Během následujících tří let jejich počet dále poroste až na 5,59 schránek a více než 2,9 miliardy uživatelů. Za tři roky tedy e-mail bude používat více než třetina světové populace.

Denně se podle stejného zdroje posílá 215,3 miliardy e-mailů, z toho na firemní komunikaci připadá  větší polovina - 116,4 miliardy. Do roku 2019 pak stoupne denní počet zpráv elektronické pošty na 246,5 miliardy.

Nelze se tedy divit, že je e-mail důležitý i pro marketing. Podle zjištění společnosti Pardot je pro 73 % marketérů e-mail klíčový pro jejich byznys a pro 89 % marketérů se podle údajů firmy Mailigen jedná o primární kanál pro generování leadů. V B2B segmentu má e-mail největší, téměř třetinový (31 %), dopad na obrat ze všech oblastí digitálního marketingu. Že se jedná o silný marketingový kanál dokládá například zpráva společnosti Custora, podle které měla vloni čtvrtina amerických Black Friday prodejů původ v e-mailech.

„Také v České republice vidíme silný příklon k tomuto marketingovému nástroji. Meziročně využívání inteligentního e-mailingu roste o 400 %,“ tvrdí Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, a dodává: „Do svého marketingového mixu jej zařazují nejen e-shopy, ale rovněž banky, telefonní operátoři nebo cestovní kanceláře. Návratnost investice do technologie se pohybuje mezi 3 až 6 měsíci, proto se vyplatí i středním a menším subjektům.

Z inteligentní e-mailingové komunikace přitom neprofitují jen prodejci a poskytovatelé služeb, ale i samotní zákazníci – dostanou totiž v e-mailech informace šité na míru.

Podle údajů Silverpop Benchmark Study 2015 má v marketingových e-mailech celosvětově nejvyšší CR (Click Rate) kategorie Počítače a hardware (5,7 %), Spotřební zboží (5,4 %) a