Londýnská síť kaváren Honest Cafe začala používat analytiku superpočítače Watson. Snaží se tak využít postřehy a návrhy svých klientů k dosažení lepších prodejních výsledků.

Kavárny bez obsluhy Honest Cafe využívají nejnovější technologie v podobě moderních automatů umístěných v jednotlivých provozech, z jejichž nabídky si zákazníci mohou zvolit požadované občerstvení a nápoje.

Všechny kavárny řetězce nabízejí zákazníkům různé kombinace zdravého občerstvení vyráběného ze surovin nakoupených od místních dodavatelů. Honest Cafe má v nabídce nízkokalorická jídla, džusy, ovocné čaje, popcorn, a samozřejmě horké nápoje.

Vzhledem k tomu, že síť kaváren funguje bez obsluhy, bylo pro jejich provozovatele o to náročnější získat od zákazníků zpětnou vazbu. „Nevíme kdo jsou naši zákazníci, o čem si povídají, nebo jak se cítí v našich kavárnách," říká Mark Summerill, šéf vývoje produktů sítě kaváren.

Jako pro každý start-up bylo i pro Honest Cafe důležité vědět, o co mají skutečně zákazníci zájem. Jediným zdrojem dat řetězce jsou prodejní automaty, proto se představité společnosti rozhodli tato data analyzovat. Volba přiotom padla na analytické nástroje superpočítače Watson.

Všechny prodejní automaty zachycují důležité informace o prodeji jednotlivých produktů, době jejich prodeje, výběru produktů při jednotlivých nákupech a podobně. K vytěžit potřebných informací o chování zákazníků a navýšení prodejů je však zapotřebá sofistikováná amalýza. Společnost se proto obrátila na tým Watson Analytics.

Díky prediktivním analýzám Watson Analytics disponuje Honest Café klíčovými údaji o vzorech zákaznického chování svých klientů, a umí lépe časovat své marketingové akce tak, aby dosáhla lepších prodejních výsledků.