Bulletin Kaspersky Lab IT Security Risks 2016 odhalil, že zatímco firmy čelily kybernetickému útoku, byl ve 29 % případů DDoS součástí zločinné taktiky. Například celá čtvrtina (26 %) podniků, která přišla o svá data následkem cíleného útoku, označila DDoS za jednoho ze součinitelů těchto podvodů. Celkově se 56 % dotázaných společností domnívá, že DDoS útoky, kterým čelily, byly pouze zastíracím manévrem či návnadou jiné zločinné aktivity.

„DDoS útok zpravidla zabraňuje podnikům věnovat se obvyklým aktivitám, což je samozřejmě problematické. IT oddělení má plné ruce práce a snaží se celou situaci co možná nejrychleji vyřešit, tak aby podnik mohl opět normálně fungovat. DDoS útok tak může sledovat dva cíle – přerušení činnosti podniku a odvedení pozornosti IT oddělení. Zatímco na sebe bere funkci návnady, probíhá paralelní bezpečnostní incident prostřednictvím jiného kanálu,“ vysvětluje dvojjedinou funkci DDoS útoků ředitel oddělení Kaspersky DDoS Protection, Kirill Ilganaev.

Průzkum také zjistil, kterým hrozbám DDoS útoky pravděpodobně sloužily jako kamufláž. Napadené společnosti jejich vinou čelily ztrátám dat prostřednictvím mobilních zařízení (81 %), akcím jiných společností (78 %), phishingovým podvodům (75 %) nebo dokonce zákeřným aktivitám svých vlastních zaměstnanců (75 %). Většina dotázaných (87 %) se stala rovněž obětí cíleného útoku.