„Vyladěný proces nákupu z mobilních telefonů má více než polovina z předních internetových obchodů, což je oproti loňsku dvojnásobný nárůst,“říká Jan Daněček, business developement director fintech startupu Twisto.cz, který je pořadatelem studie. E-shopy za rok také zásadně zvýšily bezpečnost dat, které uživatelé o sobě vyplňují. Loni bylo certifikátem HTTPS zabezpečeno 16 procent e-shopů, letos je to 53 procent.

Český košík roku 2016: Z mobilních telefonů se nakupuje dvakrát pohodlněji než před rokem. E-shopy také zapracovaly na bezpečnostiVšech 111 e-shopů prošlo během dvouměsíčního testování důkladnými uživatelskými testy a vyhodnocením nákupního procesu dle odborné metodologie, která vznikla ve spolupráci s předními českými odborníky. Testované internetové obchody realizují 70 % obratu celé české
e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat 100 miliard korun. Celkovým vítězem se v letošním roce stal e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.

 

Budoucnost je v mobilních telefonech

V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, které mají mobilní nebo responsivní webové stránky, což je ve srovnání s rokem 2014 trojnásobný nárůst. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ doplňuje Daněček. Všechna data a výsledky naleznete v infografice „Studie ve 2 minutách“ nebo na webu www.ceskykosikroku.cz.

„Podle našeho posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji. Budoucnost je přitom ještě růžovější a příjmy prodejců z mobilů jednoznačně porostou,“ myslí si Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti ACOMWARE.

 

TOP 111 e-shopů dle Heureky a Socialbakers

Výběr hodnocených e-shopů proběhl stejně jako v dřívějších ročnících na základě dat největšího internetového srovnávače Heureka. Výběr e-shopů z Heureky doplnily e-shopy, které se umístily vysoko v reportu Socialbakers.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman (managing director) z Heureky, Ondřej Klega (e-commerce consulting leader) z Acomware, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška (COO) ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Jan Daněček (business developement director) z Twisto.cz,  Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva, David Špinar (head of performance) z Googlu a Lubo Smid (COO) vývojářského studia STRV.

 

Více o ČeskýKošíkRoku.cz

Český košík roku již třetím rokem zkoumá kvalitu nákupních košíků a procesů, které zjednodušují a zpříjemňují nakupování on-line. Studie vychází z unikátní metriky, kterou sestavil pořadatel soutěže Twisto společně s odborným panelem expertů na český e-commerce trh. Do projektu Český košík roku bylo nominováno rovných 111 e-shopů vybraných na základě dat největšího srovnávacího portálu Heureka a reportu Socialbakers. Hodnoticí metodika vznikla na základě spolupráce s expertním panelem, jehož členy jsou přední odborníci na online nakupování.